Bosatt i Göteborg



Godkväll!!
I Lördags flyttade jag upp till Gbg för mina studier. Jag är nu inneboende hos en dam, men letar studentlägenhet hela tiden. Vilket e väldigt svårt. Jag trivs här jag bor, men man vill ju ha sitt eget.

I söndags var jag hos mammas kompis Stina och åt söndagsmiddag. tog spårvagnen från centralen, väl framme kom jag på att jag glömt min medicin. Well done. Sa till Stina att jag va tvungen att åka hem, igen vilket e två olika spårvagnar som skulle ta ca 1 timme, snäll som hon va körde hon mig hem, å tillbaka till hennes place igen där hon bjöd på laxpasta. Sen körde hon mig till centralen för att ta spårvagn å skicka med mig ett nybakat bröd=) Snällt.

Nervös för måndagen!!

I måndags hade vi information Hela förmiddagen, samlades vi i aulan å fick namnlappar med olika namn på. alla dom som hade samma namn kom samma nollningsgrupp. Grupperna döpte sedan om sig  fick namn, därefter hittade vi på en sång om oss, stadskamp börjaden sen kl 3. Vilket innebar att vi skulle bygga en pyramid av oss själva, ställa oss i bokstavsordning, åldersordning, badat i fontänen, haft ngn connection typ arm mot ben, huvud mot han osv osv med ngn i nollningsgruppen. Allt va färdigt kl 7. De börja regna mitt i allt så vi va dränkta katter, blev hemfärd ganska snabbt, duscha sen softa...men jag va så uppe i varv. Några skulle ut å festa, andra skulle vara hemma. Jag bestämde mig såklart i sista sekund att följa med ut. Så utgång blev de på Chalmers. Skoj!! Men va måttligt trött efter den långa dagen. Överenergi.

Tisdags träffades vi i Aulan för en föreläsning. Drygt. Hem å softa.

Idag ringde mobilen kl 9 för sonen till hon jag bor hos skulle lämna lite böcker till mig, tack liksom......slängde på mig kläder mötte upp han på skolan för att ta emot böckerna, gick lite på stan..hem å göra iordning mig, sen till stan för å luncha...hem igen softa, sen ner till byn.

Idag e jag trött, slö å på dåligt humör. Weey Happy day!

Nu väntar "The Hills"

kramis

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback